Pomysł na ten odcinek zrodził się już dawno, jeszcze w czasie wakacji, gdy wyszło mi z wyliczania i planowania kolejnych nagrań, że akurat okrągły 50 odcinek przypadnie w czasie, gdy stuknie 2 lata odkąd istnieje podcast Talenty Dużych i Małych.

Talenty Dużych i Małych
Talenty Dużych i Małych
TDiM 050: Jak rozumiesz słowo „talent”? – odcinek jubileuszowy
Loading
/

Pierwsze nagranie podcastu opublikowałyśmy z Kasią Bieleniewicz 26 września 2019 roku, a za mną już 49 odcinków.

Myślałam nad tematem i formą odcinka jubileuszowego. Marzyło mi się coś a’la przyjęcie, gdzie spotkam wiele różnych osób, na którym co chwila będę miała okazję rozmawiać z inną osobą.

Tematem łączącym nas miała być praca z młodymi osobami, nastolatkami i rodzicami oraz ich wspieranie w różnej formie. I tu myślałam po prostu o rodzicach, potem włączyłam w to opiekunów, wychowawców, trenerów, aż wreszcie nauczycieli, doradców rodzinnych i zawodowych. Każda osoba wydawała mi się interesująca, każda mogła być ciekawym rozmówcą na moim jubileuszowym przyjęciu.

W końcu wybrałam temat i zdecydowałam się po prostu zapytać jak rozumiane jest przez nich słowo „talent”.

Bo wbrew pozorom czuję, że zamykam się w tak zwanej bańce talentowej, w której myślę i rozumiem talent jednostronnie. Od tej Gallupowej strony.

A czy inne osoby pracujące z nastolatkami też tak myślą? Jak one rozumieją słowo talent?

W odcinku całkowicie oddaję głos moim rozmówcom. To oni mają swobodę opowiadania o talencie i możesz usłyszeć ich definicję. I jak w talentach Gallupa każdy talent jest tak samo dobry, każdy ma swoją moc, tak i tutaj każda wypowiedź ma swoją wartość i znaczenie.

Nagranie tego odcinka zaczęłam pod koniec sierpnia, gdy byliśmy na urlopie w Niesulicach.

To właśnie tam moim pierwszym rozmówca był Paweł Sieradzan, o którym mogłabym rzec, ze to człowiek orkiestra- gra, tworzy muzykę, tańczy i śpiewa. Latem zaś wykorzystuje swoje umiejętności jako animator w ośrodku wypoczynkowym Kormoran w Niesulicach nad jeziorem Niesłysz.

Paweł co roku organizuje czas dla dzieci i dorosłych na terenie ośrodka i obserwuje różne typy osobowości. Sam startował też w polskiej edycji Mam talent.

O talent zapytałam też Pana Mirosława Szychowskiego z Poznania, naszego sąsiada z domku letniskowego w Kormoranie. To trener japońskiej sztuki walki Ju-jitsu ( dżudżitsu), który szkoli młodych adeptów. Jest jednocześnie Sekretarzem Polskiego Instytutu Ju-jitsu.

Polski Instytut Ju-jitsu- strona główna

Po wakacjach wróciliśmy do Wrocławia i moje kolejne rozmówczynie zastałam w Liceum Ogólnokształcącym nr 10 we Wrocławiu.

Pierwszą z nich była Pani Monika Dudek – wychowawczyni mojego starszego syna i jednocześnie nauczycielka matematyki. Spotkałyśmy się po lekcjach, w cichej i pustej klasie szkolnej, gdzie rozmawiałyśmy o talencie i naturalnym potencjale.

Z gabinetu matematyki przeniosłam się do biblioteki, gdzie zastałam Panią Katarzynę Łaszkieiwcz– opiekunkę szkolnej grypy artystycznej Utalentowana Dziesiątka. W trakcie naszej rozmowy usłyszałam wiele historii o odkrywaniu swojego talentu, o nagranych autorskich płytach, przełamywaniu scenicznej tremy i o tym, ze każdy może odkryć swój potencjał.

W odcinku wzięła również udział Pani Adriana Stolarczyk. Łączy ona rolę psychologa i pedagoga z rolą Wicedyrektora Szkoły Podstawowej nr 27 we Wrocławiu.
To pasjonatka rozwoju oraz wspierania młodzieży i uczniów na drodze odkrywania swojego potencjału i ścieżek edukacyjnych. Pracuje głównie z uczniami klas 4-8 prowadząc zajęcia doradztwa zawodowego i wsparcia psychologicznego

Na koniec do rozmowy zaprosiłam Joannę Bzdzion, z którą znamy się osobiście i już od paru lat wspieramy się w grupie mastermindowej.
Joasia prowadzi markę Rodzic-lider, w której opowiada o swoich sposobach na rodzicielstwo z wykorzystaniem podejścia RIE, którego jednym z fundamentów jest akceptacja wszystkich emocji dzieci.
Po więcej odsyłam Cię na Rodzic-lider- strona główna.

Chciałam serdecznie podziękować moim wszystkim gościom za przyłączenia się do świętowania podcastowego jubileuszu. Dziękuję za każdą wypowiedź związaną z rozumieniem słowa talent, za każdą obserwację i myśl. I za odwagę, bo wiem, ze niektórzy mieli obawy przed nagraniem.

Dobrego słuchania odcinka!

Podcast możesz subskrybować poprzez:
Zostaw swoją recenzję w iTunes

Jeżeli podobał Wam się podcast, możesz zostawić ocenę w iTunes. To tylko chwila, a dla mnie każda gwiazdka ma ogromne znaczenie.

Instrukcja:

Aby to zrobić zainstaluj aplikację iTunes na swoim komputerze z systemem Windows, zaloguj się, następnie w sekcji “Sklep” wyszukaj podcast “Talenty Dużych i małych”. Oprócz gwiazdek możesz też napisać kilka słów na jego temat.

Dzięki takim osobom jak Ty, które zostawią recenzję, pomagasz mi docierać z podcastem do większej ilości osób zainteresowanych talentami dla małych i dużych.

Dziękuję

Zostaw swoją recenzję w iTunes

Jeżeli podobał Wam się podcast, możesz zostawić ocenę w iTunes. To tylko chwila, a dla mnie każda gwiazdka ma ogromne znaczenie.

Instrukcja:

Aby to zrobić zainstaluj aplikację iTunes na swoim komputerze z systemem Windows, zaloguj się, następnie w sekcji “Sklep” wyszukaj podcast “Talenty Dużych i małych”. Oprócz gwiazdek możesz też napisać kilka słów na jego temat.

Dzięki takim osobom jak Ty, które zostawią recenzję, pomagasz mi docierać z podcastem do większej ilości osób zainteresowanych talentami dla małych i dużych.

Dziękuję

Kategorie: Sezon 2

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *